مدیریت کسب و کار

✔️ گردآوری و تولید محتوا در زمینه توسعه مهارتهای مدیریت کسب و کارها

مدیریت کسب و کار

✔️ گردآوری و تولید محتوا در زمینه توسعه مهارتهای مدیریت کسب و کارها

2-تفکر انتقادی

🔻

به صورت خلاصه هدف تفکر انتقادی دستیابی به نتایج مطلوب تر است. دستیابی به نتایج بهتر زمانی حاصل می شود که دیگر نتوان نقد موثرتری به موضوع رواداشت. هر چه دامنه افراد نظردهنده(منتقد) گسترده تر و متخصص تر باشند ، دقت و سرعت دستیابی به نتایج بهتر بیشتر است. تفکرانتقادی یک فرآیند شناختی فعال ، هدفمند و سازمان دهی شده است که بوسیله آن ، تفکر خویش و دیگران را بررسی کرده و درک خود از وقایع را روشن کرده و ارتقاء می دهیم. 

یکی از ابزارهای کاربردی ارتقاء مهارت تفکر انتقادی، ابزار 5W2H است.به عنوان مثال وقتی در یک آگهی تبلیغاتی گفته می شود که از هر ۱۰۰ دندانپزشک ۹۸نفر نوع خاصی از خمیردندان را توصیه می کنند ، شما می توانید با ابزار فوق سوالهای کاربردی جهت تصمیم گیری صحیح بپرسید:


Who 

کدام دندانپزشکان در این بررسی مورد پرسش قرار گرفته اند؟


Why

چرا شرکت تولید کننده، تحقیق را انجام داده است؟


Where 

کجا این تحقیق انجام شده است؟


When

دوره زمانی تحقیق ؟


What 

چه چیزی یا چه کسی مورد تحقیق بوده، یا تحقیق را انجام داده است؟


How 

چگونه این دندانپزشکان انتخاب شده اند؟


How many  Or How much 

چند نوع خمیردندان مورد بررسی قرار گرفته اند؟


اگر دقت کنید در نگاه اول تبلیغ فوق جذاب بوده و اثر مثبتی در شنونده در مورد آن برند خمیردندان ایجاد می کند، اما بعد از طرح پرسشهای فوق افراد به فکر واداشته می شوند و تا زمانی که به جوابهای قانع کننده دست نیابند ، پروسه تصمیم گیری را به تعویق می اندازند. 


🔺


۹۵/۰۸/۱۱
حسن مهرورز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی