مهارتهایی که هر کسی در هر شغلی به آنها نیاز دارد
🔻
در پستهای قبلی به مهارتهای مورد نیاز جهت نوآوری اشاره کردیم. در این پست و چند پست دیگر به مهارتهایی اشاره می کنیم که به نظرم هرکسی در هر شغلی و در هر جایگاه شغلی به آنها نیاز دارد و بدون آنها طی کردن مسیر پیشرفت و موفقیت بسیار مشکل و هزینه زاست. به صورت خلاصه هر کدام از آنها را توضیح خواهیم داد و حتما همراهان علاقه مند خودشان جهت تکمیل دانسته ها مطالعات خود را گسترش خواهند داد.
۱-تفکر سیستمی
۲-تفکر انتقادی
۳-تفکر استراتژیک
۴-تفکر خلاق
۵-تفکر ارزشی
۶-مهارت مذاکره و ارتباطات
۷-مهارت مدیریت مالی
۸-مهارت یادگیری
۹-مهارت تحلیل اطلاعات
🔺
هرکسی در هر شغلی روزانه دهها بار تصمیم می گیرد و بسته به جایگاه شغلی حساسیت و اهمیت تصمیمات متغیر است. ضرورت تصمیم گیری درست بر هیچ کس پوشیده نیست. کسب مهارتهای فوق الذکر دقت در تصمیم گیری را افزایش داده و ریسک تصمیم های غلط را تا حد زیادی کاهش می دهد.