مدیریت کسب و کار

✔️ گردآوری و تولید محتوا در زمینه توسعه مهارتهای مدیریت کسب و کارها

مدیریت کسب و کار

✔️ گردآوری و تولید محتوا در زمینه توسعه مهارتهای مدیریت کسب و کارها

تخصص یا ارتباطات :

شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۵۳ ب.ظ

🔻

یکی از مسائلی که کارکنان سازمانها با آن روبرو می شوند ، بحث ارتقا، سازمانی است . وقتی برای یک پست سازمانی مرتبط با تخصص ما دنبال شخصی می گردند ، اغلب ما خود را لایق ترین فرد برای آن پست می دانیم و با انتخاب بقیه مخالفیم ! همهمه ای در سازمان راه می افتد که چه کسی را می خواهند انتخاب کنند ، هر کسی که به اتاق مدیر عامل فراخوانده می شود ، زیر نظر قرار می گیرد . ارادت ها به این افراد بیشتر می شود ! پچ پچ های درگوشی و جلسات خصوصی دو سه نفره برگزار می شود .  آخر سر که یک نفر انتخاب شد ، بحث ها و جلسات تا چند روز ادامه می یابد . مخالفان سعی می کنند ثابت کنند که مدیر عامل در انتخاب خود اشتباه کرده و مرتب پالسهای منفی ارسال می کنند ! 


به نظر شما در ارتقاء سازمانی کدام معیارها بایستی مد نظر قرار گیرد ؟ 


به باور نگارنده شاخص خیلی مهم در ارتقاء سازمانی بحث ارتباطات سازمانی است . در واقع شرط لازم برای ارتقاء در سازمانها بحث مهارت در ارتباطات است و وقتی این شرط فراهم شد ، دنبال آدم متخصص می گردند .   علت خیلی از سوء برداشتها در مورد انتخاب افراد در سازمانها دقیقاً همین نکته است که بسیاری از متخصصان موضوعی فکر می کنند در حق آنها اجحاف شده است و به فکر استعفاء می افتند . بایستی دقت کرد ریشه مشکل در درون ماست نه آن بیرون ! خیلی وقتها برای یک پست خالی شخصی را در نظر می گیرند که از لحاظ تخصص برای آن پست مربوطه در سطح پائینی قرار دارد ، لکن از جنبه های ارتباطات بسیار قوی ظاهر شده است . البته به مفهوم عام این مورد پسندیده نیست ، لکن اکثراً در شرایط مساوی زمانی که یک متخصص و یک نفر دارای ارتباطات قوی مقایسه می شوند ، کفه ترازو به سمت نفر دوم سنگینی می کند . در واقع مدیران عامل برای پستهای سازمانی دنبال افرادی می گردند که بتوانند به راحتی سیاستها و استراتژی های خود را در سازمان پیاده کنند . قاعدتاً افراد متخصص بدون ارتباطات قوی گزینه مناسبی برای این نوع طرز فکر نیستند!


 👈کسب مهارت در ارتباطات با گذشت چندین سال از شروع کار و در اثر همنشینی با افراد مختلف از رشته های مختلف بدست می اید . 


👈سعی کنیم حداقل یک کتاب در این زمینه مطالعه کنیم .


👈 بسیاری از نارضایتی های کارکنان سازمان به علت ضعف در ارتباطات و آموزش تکنیک های آن است ، متاسفانه مسئولین آموزش سازمانها توجه کمی به این موضوعات دارند و بیشتر بر مباحث تخصصی تاکید می کنند .


👈 از تکنیک مراقبه جهت پیشرفت در مهارت ارتباطات خود بهره ببریم . بدین معنی که اگر می توانیم در هرلحظه مراقب گقتارها،رفتارها و کردارهایمان باشیم . 


🔺


۹۵/۰۷/۱۷
حسن مهرورز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی