مدیریت کسب و کار

✔️ گردآوری و تولید محتوا در زمینه توسعه مهارتهای مدیریت کسب و کارها

مدیریت کسب و کار

✔️ گردآوری و تولید محتوا در زمینه توسعه مهارتهای مدیریت کسب و کارها

ضرورت وجود نظام مهندسی صنایع

پنجشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۱۵ ق.ظ

🔻

هر چه بیشتر از صنایع و کارخانه های مختلف کشور بازدید می کنم ، بیشتر به اهمیت و ضرورت وجود نظام مهندسی صنایع همانند نظام مهندسی ساختمان پی می برم . تقریباً تمام کارخانه هایی که تا امروز دیده ام ؛ به دلیل طرح ریزی نامناسب، مجبور شده اند هزینه های زیاد دوباره کاری را متحمل شوند . گاهاً این مشکل چنان گریبان کارفرمایان را گرفته که برای توسعه و افزایش مقیاس و میزان تولید ؛ عملاً هیچ کاری نمی توانند بکنند!


بدلیل فقدان نظام مهندسی صنایع ،اغلب کارخانه هایی که در کشور ما طرح ریزی و ساخته شده اند ، دارای لی اوت نامناسب هستند . به جرات می توان گفت یکی از مهمترین دلایل بالا بودن قیمت تمام شده محصولات ساخت داخل که امکان رقابت با محصولات مشابه خارجی را سلب کرده است ؛ دوباره کاری ناشی از عدم توجه و تمرکز کافی به بحث طرح ریزی واحد های صنعتی است . 


با توجه به فرسوده بودن بسیاری از زیر ساختهای صنعتی کشور و نیاز به نوسازی آنها ، ضرورت وجودی نظام مهندسی صنایع ، بیش از پیش احساس می شود.

🔺

۹۵/۱۲/۲۶
حسن مهرورز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی