مدیریت کسب و کار

✔️ گردآوری و تولید محتوا در زمینه توسعه مهارتهای مدیریت کسب و کارها

مدیریت کسب و کار

✔️ گردآوری و تولید محتوا در زمینه توسعه مهارتهای مدیریت کسب و کارها

شروط لازم برای بکارگیری و استخدام

سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۰۲ ب.ظ

برای بکارگیری یک شخص جهت تصدی یک شغل یا منصب از کجا شروع کنیم؟

به نظر می آید هرکجا نیاز بود شخصی استخدام شود یا مسولیتی به وی سپرده شود ، لازم است شرطهای زیر در مورد وی به ترتیب احراز شود تا صلاحیت وی به صورت مشروط مورد تایید قرار گیرد:

1-شخص از سلامت روانی برخوردار باشد. این شرط اگر محقق نشود کل پروسه بکارگیری یا استخدام آن شخص باید کنسل شود ؛ چرا که عواقب آن بسیار پرهزینه و مخاطره آمیز خواهد بود . آزمونهایی در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها تست نئو است. 

2-اگر شغل یا منصب مورد نظر به گونه ای است که می بایست فرد بکارگیری شده از لحاظ فیزیکی سالم باشد ، این قید شرط دوم است در غیر اینصورت الزام سلامت جسمی و فیزیکی لازم نیست.

3-شرط تخصص و داشتن صلاحیت علمی

4-شخص خودآگاهی داشته باشد و برای نقاط ضعف و قوت خود جهت گیری لازم را انجام داده باشد .تحقق این شرط بسیار مهم است ؛ معمولاً اکثر افراد جامعه متاسفانه به صورت کلی از درون خویش باخبرند و از جزییات آن مغفول. 

5-هوش منطقی یا آی کیو فرد بسته به شغل متناسب باشد و در هر حال از عدد ۹۰ کمتر نباشد. 

6-هوش هیجانی یا ایکیو متناسب و ترجیحاً بالا . 


اگر شخصی همه موارد بالا را یکجا احراز کرد (درصد اطمینان از انتخاب صحیح به 60 درصد می رسد) و با گذشت مدت زمان معینی مثلا شش ماه یا یکسال بعد از بکارگیری مشخص و قطعی شد که تشخیص در مورد ایشان درست بوده است (درصد اطمینان به 100 درصد رسید) ، قطعاً آن فرد یک سرمایه انسانی ارزشمند است که فارغ از مدرک تحصیلی و میزان سواد می تواند کمک فراونی به سازمان و جامعه بکند. 

۹۷/۰۸/۱۵
حسن مهرورز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی