مدیریت کسب و کار

✔️ گردآوری و تولید محتوا در زمینه توسعه مهارتهای مدیریت کسب و کارها

مدیریت کسب و کار

✔️ گردآوری و تولید محتوا در زمینه توسعه مهارتهای مدیریت کسب و کارها

سیستم اطلاعاتی چیست ؟

يكشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۳ ق.ظ

یک سیستم اطلاعاتی به جمع آوری ، پردازش ، ذخیره ،تحلیل و انتشار اطلاعات برای یک هدف خاص می پردازد . یک سیستم اطلاعاتی مانند هر سیستم دیگری دارای ورودی (داده یا دستور العمل ) ،پردازش و خروجی(گزارش ها و محاسبات) است . یک سیستم اطلاعاتی با استفاده از فناوریهایی نظیر کامپیوتر شخصی ،ورودی ها را پردازش کرده و خروجی ها را از طریق شبکه های الکترونیکی به کاربران یا سیستم های دیگر می فرستد . 





همانند هر سیستم دیگری ، یک سیستم اطلاعاتی دارای افراد ، رویه ها و تسهیلات فیزیکی است که در یک محیط به فعالیت می پردازند . داده ها ،اطلاعات و دانش می توانند ورودیهای یک سیستم اطلاعاتی یا خروجی های آن باشند . برای مثال داده های مربوط به کارمندان ،حقوق و مدت زمان کارشان (ورودی) با هدف تولید اطلاعات لیست حقوق (خروجی) پردازش می شوند . اطلاعات لیست حقوق نیز بعداً می تواند به عنوان ورودی برای سیستم دیگری که به بودجه بندی یا توصیه به مدیران درباره میزان حقوق ها می پردازد ، به کار رود . 

۹۵/۰۵/۱۰
حسن مهرورز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی