مدیریت کسب و کار

✔️ گردآوری و تولید محتوا در زمینه توسعه مهارتهای مدیریت کسب و کارها

مدیریت کسب و کار

✔️ گردآوری و تولید محتوا در زمینه توسعه مهارتهای مدیریت کسب و کارها

جمع بندی ذهن بر چه اساسی استوار است؟

جمعه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۰۹:۳۲ ب.ظ

در هر شرایط یا روبرو شدن با هر حالت محیط زندگی،  ذهن ما نتیجه گیری هائی را ارائه می کند. یعنی همیشه جمع بندی هائی را برای ما فراهم می نماید.

▪️آن کارمندان که در گمرک فرودگاه هستند وقتی وارد فرودگاه می شویم.

▪️پرستارانی که در اورژانس بیمارستان هنگام مراجعه می بینیم. 

▪️کسی که به محل کار شما مراجعه کرده و بدون اینکه اطلاعات چندانی از او بیاد بیاورید از شما درخواست قرض قابل ملاحظه ای دارد. 

▪️پلیسی که در خیابان به طرف شما می آید. 

▪️رئیس جدید محل کار که شما را به دفترکارش احضار کرده. 

▪️خانه ای که برای خریدن یا اجاره در نظر داریم و برای اولین بار به آن وارد شده ایم.

▪️رستورانی که دوستی ما را به آن دعوت کرده و تاکنون غذای آن را امتحان نکرده ایم. 

▪️نظر ما در مورد فردی که به خواستگاری دختر ما آمده است؛ بدون اینکه اورا هرگز دیده باشیم.

▪️مردی که به ما پیشنهاد مشارکت در امور تجاری میدهد، در لحظه اول به نظر ما فرد حقه بازی می آید! حتی اگر سعی کند خود را امانت دار نشان دهد. یا فردی امین به نظر می رسد حتی اگر در اثبات آن نیز تلاشی نکرده باشد. 


⭕️ همه موارد مشابه یا هزاران موردی که ما در هر روز با آن روبرو هستیم، ذهن ما بدون معطلی نتایجی را در مورد این افراد و یا شرایط تولید می کند و یک پروفایل برای هر کدام ارائه می نماید. یک پرونده ای که به نظر ما صحیح و قابل قبول می آید، مگر اینکه به تدریج نسبت به آن با دریافت اطلاعات و مشاهده های جدید تغییر موضع بدهیم. 

 ذهن ما مواد خام برای این پرونده سازی را از کجا می آورد و آن را چگونه پردازش می کند؟ آیا از آمار استفاده می کند؟ آیا ذهن انسان موارد مختلف تجربه گذشته را ارزیابی و جمعبندی می کند و از آنها نتیجه گیری های لازم را ارائه می دهد؟ 


چند مورد از تجربه های مکرر گذشته برای ذهن کافی است تا با این سرعت یک پروفایل و پرونده بسازد و تحویل دهد؟ به نظر می رسد مطالعات روانشناسی به همه این پرسش ها پاسخ منفی می دهند. پاسخ پرسش آخر هم این است که هیچ!


🔴 این نوع جمع بندی های سریع و نتیجه گیری های ذهن از کار کردهای سیستم نوع یک ذهن ناشی می شود. درک این پروسه به ما کمک می کند که از مراحل تصمیم گیری فردی، که برای اقتصاد دانان بسیار مفید است، درک بهتری داشته باشیم.


برگرفته از کتاب "تفکر،سریع و کند"

۹۶/۱۲/۱۱
حسن مهرورز

نظرات  (۱)

سلام
ممنون از مطلب خوبتون، وبلاگ ارزشمندی دارید
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی