مدیریت کسب و کار

✔️ گردآوری و تولید محتوا در زمینه توسعه مهارتهای مدیریت کسب و کارها

مدیریت کسب و کار

✔️ گردآوری و تولید محتوا در زمینه توسعه مهارتهای مدیریت کسب و کارها

استارتاپ چیست ؟

سه شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۲۵ ب.ظ


برخی تصور می کنند که استارتاپ یک شرکت یا کارگاه کوچک است که مشغول داد و ستد و درآمد زائی است . برخی نیز تصورمی کنند استارتاپ یک سایت اینترنتی تجارت الکترونیک و یا یک اپلیکیشن موبایل است . این دیدگاهها درست نیست . 


اما براستی استارتاپ چیست؟ 

استارتاپ یک کسب و کار موقت است که به دنبال دستیابی به مدل کسب و کار تکرار پذیر و مقیاس پذیر یک ایده بوجود آمده است . این تعریف 6 جزء دارد که به ترتیب اهمیت آنها را توضیح می دهیم : 


کسب و کار : هر تشکیلاتی که دنبال فعالیت تجاری باشد . در تعریف استارتاپ ،کسب و کار ممکن است دفترکارمشخصی نداشته باشد و فعالیت آن در منزل انجام شود و یا اینکه ممکن است به صورت شرکت ثبت شده باشد و یا نشده باشد . 


ایده: فکر، الگو، رویکرد و... مشخص ذهنی برای دستیابی به ثروت است . 


موقت : هدف اصلی بوجود آمدن استارتاپ ها اینست که در کمترین زمان ممکن بتوانند مدل دستیابی به موفقیت (ثروت) خود را بدست بیاورند. در واقع یک ایده از طریق ایجاد تشکیلات استارتاپی می تواند ارزیابی شود که آیا می تواند درآمد زائی داشته باشد یا خیر . سرمایه گذاران یک ایده حتی الامکان کمترین سرمایه را برای زودترین زمان بازدهی در نظر می گیرند و لذا با توجه به ریسک های موجود امکان اینکه سرمایه گذاری پیدا شود تا 5 سال صبر کند استارتاپ جواب بدهد ،خیلی بعید است .  


مدل کسب و کار : به زبان ساده به معنای فهمیدن پیچ و خم کار و فوت کوزه گری کسب و کارمورد نظر است . بدین معنا که فاکتورهای بحرانی موفقیت و همچنین فرآیندها و فعالیت های استراتژیک مورد نیاز موفقیت ، می بایست در دوره استارتاپی ،استخراج شوند و بعد از خروج از این دوره توسعه و بهبود یابند . 


تکرار پذیر : یعنی بتوان محصول یا خدمت خروجی ایده را بارها و بارها به صورت انبوه تولید کرده و با فروش هرکدام از آنها درآمد حاصل کرد . 


مقیاس پذیر : یعنی اینکه بتوان آن را توسعه داد و با بکارگیری روشها،ابزارها و تکنولوژی های پیشرفته ترو ...و افزایش میزان تولید،هزینه ها را کاهش داده و به جایگاه صرفه به مقیاس دست پیدا کرد . بدین معنا که با افزایش میزان تولید ، هزینه ها بر روی تعداد بیشتری سرشکن شده و لذا سود بیشتری حاصل می شود .


استارتاپ

استارتاپ به زبان ساده یعنی:

 سازو کار دستیابی به  فرآیند چگونگی تبدیل یک ایده به پول و درآمد و در نتیجه ایجاد اشتغال و رفاه اقتصادی .


کاهش ریسک


یکی از اهداف مهم ایجاد استارتاپ ها اینست که در صورت اطمینان از عدم دستیابی به مدل موفقیت کسب و کار بتوان سرمایه گذاری را متوقف کرد.


ساختاری برای کاهش ریسک و عدم قطعیت.

۹۵/۱۲/۰۳
حسن مهرورز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی