مدیریت کسب و کار

✔️ گردآوری و تولید محتوا در زمینه توسعه مهارتهای مدیریت کسب و کارها

مدیریت کسب و کار

✔️ گردآوری و تولید محتوا در زمینه توسعه مهارتهای مدیریت کسب و کارها

موفقیت راه میان بر ندارد

چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۲۴ ب.ظ

🔻

بسیاری را می بینم که دنبال آن هستند که یک شبه موفق شوند و پولدار ! آدم های زیادی بر این باورند که می توان ره صد ساله را یک شبه طی کرد ! تعداد کانال ها و سایتهایی که در این زمینه تبلیغ می کنند ، نیز کم نیستند! اما به شخصه بر این باورم و به این نتیجه رسیده ام که همه آنهایی که ما امروز از آنها به عنوان آدم های موفق یاد می کنیم ، رنج دوران برده اند ، خون دلها خورده اند. در واقع پشت سر موفقیت ، دهها و شاید صدها مورد شکست و تلخ کامی و گرمی و سردی روزگار بوده است و بعید است کسی بتواند بدون طی این مراحل به موفقیت برسد . خودمان را گول نزنیم ، این ذات موفقیت است که باید تلاش کرد و زحمت کشید و وقت گذاشت و هزینه کرد و شکست خورد . به عبارتی برای موفقیت لازم است 7 بار زمین بخوریم و 8 بار بلند شویم! راه میان بری وجود ندارد!


 قبلاً همین جملات را برای دوستی می گفتم و ایشان سریعاً مثال نقضی برای من آورد و گفت : اینها همش حرفه! فلانی را می بینی ، واقعاً به نظرت لیاقت فلان پست را دارد ، یا اینکه به خاطر اینکه فامیل فلان کس است ، به اینجا رسیده است . بدون هیچ زحمتی به موفقیت رسیده است ! مهندس این حرفها دیگر خریدار ندارد! 


بهش گفتم کسی که می داند تفکر سیستمی چیست ، قطعاً می داند که دنیا از دایره ها ساخته شده است !  می داند باید حلقه های این دایره ها اثرات خود را بگذارند تا به مقصد مورد نظر من و شما برسند، می داند کی لایق چه چیزی است ! می داند باید صبور باشد تا گذشت زمان ثابت کند ، می داند کسی که لایق یک پستی نیست و به هر دلیلی به آن رسیده است ، دیر یا زود ثابت می شود که لایق نیست ، دیر و زود دارد ، اما سوخت و سوز ندارد . البته این گفته ها بدان معنی نیست که تو تلاش نکنی و منتظر باشی زمان همه چیز را ثابت کند ، تو باید تلاش صادقانه ات را انجام بدی و باقی را به انتظار بنشینی . 


باور دارم که اگر در شرایط فعلی تلاش می کنیم  و به نتیجه نمی رسیم ، مرزهای دستیابی ما به موفقیت خودبخود توسط کائنات بسط پیدا می کند و در زمانی دیگر و مکانی دیگر به موفقیت میرسم که هیچ وقت قبلاً ، انتظار آن را نداشتیم . بارها بهم ثابت شده است! در واقع وقتی داریم تلاش می کنیم ، از دایره های کوچکتر به دایره های بزرگتر منتقل می شویم و فرصتها و نعمتهای بیشتری در انتظارمان است . اما لازم است بدانیم باید تلاش کنیم ، باید زحمت بکشیم و باید صبور باشیم . راه میان بری وجود ندارد . 


🔺

۹۵/۱۲/۱۸
حسن مهرورز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی