مدیریت کسب و کار

✔️ گردآوری و تولید محتوا در زمینه توسعه مهارتهای مدیریت کسب و کارها

مدیریت کسب و کار

✔️ گردآوری و تولید محتوا در زمینه توسعه مهارتهای مدیریت کسب و کارها

تجربه من در یادگیری معانی کلمات انگلیسی

جمعه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۵۴ ب.ظ

🔻

اگر دقت کرده باشید انسانها مسائلی را خوب به خاطر می سپارند که به نحوی بر احساسات آنها تاثیر گذاشته است . به خاطرات خوب و بد خودتان مراجعه کنید می بینید که بسته به میزان نوع و میزان تاثیر بر احساسات ، جزئیات یادتان می آید ! به عنوان مثال شما به عروسی ها و مراسم های ختم زیادی رفته اید ، لیکن فقط آنهایی که به نحوی احساسات شما را درگیر کرده اند ، در خاطرتان باقی مانده و بسیاری از آنها را به کلی فراموش کرده اید ! حتی فراموش کرده اید که  مکان عروسی یا مجلس ختم کجا بوده است ! یا در مثالی دیگر فکر کنید ببینید چرا تصادف های بدون خسارت جانی (اکثراً داخل شهر ) را اغلب فراموش کردید ، لیکن تصادفاتی که شدت و حدت آنها زیاد بوده و خسارت جانی داشته اند را هنوز در خاطر خود دارید ! یا فکر می کنید چرا وقتی به خوردن گوجه سبز با نمک فکر می کنید ، آب دهانتان راه می افتد ! فکر کنید ببینید از مطالب دوره دانشگاه ،چه چیزهایی را به یاد می آورید؟! و چرا؟


همه اینها بدلیل تاثیر بر احساسات انسانهاست . 

 اگر می خواهید معانی کلمات انگلیسی را برای همیشه  یا لااقل برای مدت طولانی در خاطر خود داشته باشید ، سعی کنید از این یافته استفاده کنید! در ذهن خود نسبت به آن موضوع بر احساساتتون تاثیر بگذارید! همین ! 


فرآیند و نحوه انجام کار، با ذکر یک مثال به شرح ذیل است : 


مثلاً فرض کنید می خواهید معنی کلمه flower  (گل ) را یاد بگیرید .

🔸برای هر کلمه جدید در بار اول حداقل سه دقیقه وقت بگذارید. 

🔸 توصیه دوم اینست که به هیچ عنوان دنبال معنی فارسی آن نباشید ، چرا که هر باری که به یک کلمه فکر می کنید ، مغز را شرطی می کنید که به دنبال معنای فارسی آن نیز بگردد و خوب این یعنی صرف انرژی بیشتر .

🔸 دنبال معنای یک کلمه به صورت مستقل نباشید و معنای آن را در قالب یک یا چند جمله جستجو کنید . 

🔸با خواندن معنی انگلیسی اون  از طریق دیکشنری انگلیسی به انگلیسی (مثلا دیکشنری لانگمن ) سعی کنید بفهمید ، منظور چیه . برای دستیابی سریعتر به معنی کلمه از جستجوی تصاویر در گوگل استفاده کنید . این مرحله بسیار اثربخش است . 

🔸بعد از آنکه فهمیدید معنای کلمه flower ، گل است ، در ذهن خود آن را به یک سوژه تبدیل کنید که می توانید هر تغییری را بر روی آن اعمال کنید . 

🔸خودتان را در موقعیتهای قبلی که با گل سروکار داشتید ، قرار دهید و آن تجربه ها را به یاد بیاورید.

🔸آن را مثل حلقه زنجیر به یک یا چند چیز با مسمای دیگر وصل کنید ، مثلاً گل را در گلدانی که دست مادر بزرگ است ، تصور کنید . 

🔸در ذهن خودتان ، آن را بو کنید! و به آن احساس قشنگ ناشی از بوی خوب گل دست پیدا کنید !(درگیر کردن حس بویایی) 

🔸آن را لمس کنید و لطافت آن را دریابید ! (درگیر کردن حس لامسه )

🔸آن را در مزرعه ای که صدای نغمه پرندگان به گوش می رسد ، تجسم کنید! (درگیر کردن حس شنوایی) 

🔸آن را مزه کنید و از طعم تلخ آن ناراحت شوید ! (حس چشایی ) 

🔸گلهای با رنگهای متفاوت را ببینید! ( حس بینایی ) 


حال کمی بیشتر احساسات خود را درگیر کنید : 

به عنوان مثال در ذهن خود گل را به اندازه یک آسمانخراش 100 طبقه در نظر بگیرید و آن را در کنار آن آسمانخراش قرار بدهید و ارتفاع ان را با حروف flower به صورت عمودی پوشش دهید! بزرگنمایی آن را کم و زیاد کنید . آن را عقب و جلو کنید !  فکر کنید که گل به جای بوی عطر بوی بنزین میده و این احساس بد خنده دار را به خاطر بسپارید !  فکر کنید اگر به گل دست بزنید ،برق  شما رو می گیره! در ذهن خود در کنار یک مزرعه پر از گل بنشیند و به غصه هایتان فکر کنید و کمی گریه کنید! فکر کنید در چهار گوشه زمین فوتبال به جای پرچم ، گلدان گل می گذاشتند ، بهتر بود و به آن احساس فکر کن ! و... 


بار دوم و در هنگام مرور ، به دیکشنری فارسی نیز نیم نگاهی بیندازید ! در این زمان فقط در ذهنتان اصلاحاتی اگر نیاز باشد انجام می شود و بدلیل اشتباه در بار اول ذهن حساس تر می شود و کلی بهتان بدو بیراه می گوید! و خوب بر احساسات شما بیشتر تاثیر می گذارد و براحتی فرآیند جایگزینی با داشته های قبلی صورت می گیرد ! اگر هم اشتباه نکرده باشید ،لبخند زیبائی بر لبانتان جاری می شود و بازهم احساس زیبائی به شما دست می دهد!


بعد از گذشت مدتی و با نگاه کردن به تصاویر مربوط به کلمات ، آن احساسات ذخیره شده ، دوباره در ذهنتان جاری می گردد و همانند خوردن آلوچه سبز ، آب دهانتان راه می افتد !


قدرت ذهن و ترکیب آن با احساس را دست کم نگیرید! 


در این راه صبور باشید. بذارید جرعه جرعه یاد بگیرید . موفقیت راه میان بر ندارد.

🔺

نکته آخر از ماریو آنجلو : 

مردم آنچه را می گوئید ،فراموش می کنند و آن چه را که انجام می دهید نیز فراموش می کنند ، اما هیچوقت این که چگونه احساسات آنها را ساختید ، فراموش نمی کنند! 

۹۵/۱۲/۲۰
حسن مهرورز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی